1. Aşama: Deprem bölgelerinden kendimize oyuncak ihtiyacı olan anasınıfından bir kardeş okul, bölgemizde bulunan köy okullarından oyuncak ihtiyacı olan bir okul olmak üzere iki okul bulduk.
2. Aşama: Öğrencilere ve velilere yardımlaşma ve paylaşma konusunda bilgilendirme yaptık. Dayanışma; bir topluluğu, bir toplumu oluşturan bireylerin duygu, düşünce ve çıkar birliğiyle birbirlerine karşılıklı olarak bağlanmaları ve her konuda birbirlerine destek olmalarıdır. Paylaşma; Karşılıksız verdiğimiz her şey paylaşmaya girmektedir.
3. Aşama: Hali hazırda zaten bildikleri değerlerin davranış olarak kazandırma konusunda en zor adımdan başlayarak çocuklarımızdan en sevdikleri oyuncaklardan getirmelerini istedik
4. Aşama: Oyuncaklar veliler- öğretmenler-öğrenciler- okul yönetimi tarafından toplanmaya başlandı. Öğrencilerimizin kardeş okullarındaki arkadaşlarına çizdikleri resimler toplandı.
5. Aşama: Toplanan oyuncaklar türlerine göre (eğitici oyuncaklar, dramatik oyuncaklar vb. ) ayrıştırılarak çocuklar ve öğretmenleriyle birlikte kolilendi. Kolilerin içine öğrencilerimizin kendilerini en iyi anlatım şekli olan resimlerden oluşan mesajlarını da ekledik.
6. Aşama: Kolilerimizi kardeş okullarımıza ulaşmak üzere yola çıkardık.
7. Aşama: Kardeş okullarımızdan ulaşan oyuncakları gördüklerindeki sevinçlerine ait fotoğraflar ve videoları öğrencilerimiz ile birlikte izledik.